Henriët Hensen
Media
Innovatie en conceptontwikkeling
Communicatie
Media
Innovatie en conceptontwikkeling
Communicatie
Als kwalitatief onderzoeker houd ik mij vooral bezig met vraagstukken in de media, sport en vervoer. Binnen Motivaction heb ik de e-Safari ontwikkeld waarmee we insights verzamelen in een online community. Verder steek ik graag tijd en energie in de ontwikkeling van junior researchers. Buiten kantooruren maak je kans mij hardlopend tegen te komen in Amsterdam Oost. Hardlopen is mijn grote passie en door trainingen te geven, doe ik mijn best om anderen net zo enthousiast te maken voor deze sport!
Ik ben afgestudeerd als communicatiewetenschapper. Sinds 2005 werk ik bij Motivaction, inmiddels als Senior Strategy Consultant in het team dat zich focust op media, telecom, cultuur en vrije tijd. Sinds 2017 ben ik ook teamleider van dat team.
Bijdragen van
Henriët Hensen
Henriët Hensen

Vijf redenen waarom kwalitatief onderzoek een must is

Bereik 4,5 miljoen extra mensen met jouw aanbod

Van gutfeeling naar nieuw concept voor het FD

Back to the gym: hoe win je als sportschool- of club jouw leden terug?

Media die lezers een positief gevoel geven, zijn succesvoller

Hoe werk je als kwalitatief onderzoeker in tijden van corona?

In 4 stappen naar een nieuw concept. Stap 4: hoe maak je de go / no-go beslissing?

In 4 stappen naar een nieuw concept. Stap 3: aanscherpen op basis van klantfeedback
Actualiteiten

Van Pride naar praktijk: zo bouwen we aan representatief onderzoek

Maaike Zijderveld
28 juli 2025

Voedingsgewoontes 2025: minder vlees, UPF boezemt angst in, meer bezuinigen

Ruurd Hielkema
24 juli 2025
