Onze online mogelijkheden voor kwalitatief onderzoek

Motivaction gaat ook nu op gepaste wijze door met onze onderzoeksprojecten. Daarbij zijn er veel vraagstukken die we optimaal kunnen duiden met kwalitatief onderzoek. We brengen je daarom graag op de hoogte van de online mogelijkheden op dit vlak.

Heb jij een kwalitatief vraagstuk liggen? Dan kunnen we die beantwoorden door middel van:

  • e-Safari: benader via een platform de doelgroep in zijn of haar eigen omgeving met vragen en opdrachten gedurende 1 of 2 weken, bijvoorbeeld om een customer journey in kaart te brengen of een concept te testen en ontwikkelen.
  • M-Talk: breng een groep mensen uit jouw doelgroep samen om met elkaar in discussie te gaan. De onderlinge interactie staat hierbij centraal en levert unieke inzichten op. De duur van een M-Talk onderzoek kan variëren van een week tot een jaar en is daardoor uitermate geschikt voor complexe thema’s, gevoelige onderwerpen of radicaal nieuwe concepten.
  • QuickTalk: deze ‘vaste’ community met 300 Nederlanders kunnen we ieder moment benaderen met jouw vragen, stellingen of te evalueren concepten. Kwalitatief onderzoek in 1 tot 3 dagen.
  • Video interviews: we voeren online video interviews uit via de webcam terwijl respondenten voor hun koelkast staan, op hun werkplek zitten of een website bezoeken. Deze onderzoeksvorm pasten we al vaak toe voor ‘werkplekgesprekken’. In deze tijd zijn video interviews de belangrijkste vervanger van de face-to-face interviews. Je kunt als opdrachtgevers vanuit huis de gesprekken volgen.
  • Video focusgroepen: ook de face-to-face focus groepen vervangen we door middel van een video-bellen variant. Omdat via de camera de onderlinge dynamiek wat lastiger te volgen en te managen is, houden we een maximum aan van 4 deelnemers per video groepsdiscussie. Ook de video-groepsdiscussies kunnen door de opdrachtgever worden ‘bijgewoond’.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem dan contact op met Margré Nijkamp.

Facebook Twitter LinkedIn