Toegankelijkheid

Skip to main content

Ondernemers worstelen met netwerken

12 juli 2016

De NetwerkAcademie heeft Het Netwerk Boek - over succesvol netwerken in zakelijke markten - vernieuwd en biedt het Nederlandse zakenleven een praktisch overzicht van de mogelijkheden van doelgericht netwerken, zowel on- als offline. Aan de hand van de zogeheten ‘netwerkrotonde’ leren ondernemers (maar ook studenten) op strategische, tactische en operationele wijze in contact te komen en te blijven met voor hen belangrijke doelgroepen.

 

Het boek besteedt aandacht aan de uitkomsten van een onderzoek van Motivaction uit 2014 naar netwerken door zakelijke beslissers. Uit het onderzoek onder 555 zakelijke beslissers in Nederland blijkt dat zij netwerken belangrijk vinden, maar dat ze ook vinden dat het beter kan. Zij besteden relatief weinig tijd aan netwerken: een meerderheid maximaal 1 uur per week en meestal minder.

Daarnaast zijn Nederlandse netwerkers geneigd altijd naar dezelfde mensen toe te lopen op events, terwijl dat niet de mensen zijn waar men van kan leren in deze tijd van constante verandering. “We netwerken daardoor te veel binnen hetzelfde kringetje” zegt Pieter Paul Verheggen, algemeen directeur van Motivaction. Daarbij geeft 30-50% van de ondernemers van zichzelf aan dat hij/zij niet effectief (genoeg) netwerkt. “Ondernemers hebben eigenlijk hulp nodig bij het netwerken op 3 niveaus: allereerst dat ze hun bedrijf uitkomen en daadwerkelijk het netwerk opzoeken, op de tweede plaats moet hen geleerd worden hoe ze contact leggen en daarnaast hoe zij contact onderhouden,’ aldus Verheggen.

Het boek is te vinden op: NetwerkAcademie.nl 
 

 

Vragen?
Pieter Paul Verheggen

Email
Functie Algemeen Directeur
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen

Paradoxaal Nederland: vertrouwen in corona maatregelen kabinet en vervolgens lekker naar buiten

Pieter Paul Verheggen
24 maart 2020

Acht oplossingen voor verbetering van het perspectief van de Nederlandse middengroep

Pieter Paul Verheggen
28 december 2020

In 4 stappen naar een nieuw concept. Stap 1: insights verzamelen

Henriët Hensen
04 oktober 2019

Basishouding van meeste omwonenden over Eindhoven Airport blijft positief

Jeroen Senster
11 maart 2021
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency