Toegankelijkheid

Skip to main content

Schrijf je nu in voor de 19e meting onder biculturele Nederlanders

28 september 2023

Organisaties hebben steeds meer aandacht voor inclusie en zien kansrijke mogelijkheden onder biculturele Nederlanders*. Toch zijn lang niet alle marketing-, product of communicatiestrategieën inclusief en weinig aansprekend voor de doelgroepen. Dat is een gemiste kans. Deze doelgroep, die bestaat uit zo’n 4,5 miljoen burgers, biedt volop marktkansen. Los daarvan is het niet meer van deze tijd om als organisatie niet inclusief te zijn door mensen (onbewust) uit te sluiten. Het brengt namelijk serieuze risico’s op reputatieschade met zich mee. Met deelname aan ons onderzoek verlagen we voor jouw organisatie de drempel om biculturele Nederlanders mee te nemen in jouw beleid of strategie.

Onderzoek biculturele Nederlanders

Het vergt inspanning om biculturele Nederlanders te betrekken in onderzoeken en hun opvattingen, drijfveren, wensen en consumptiegedrag in kaart te brengen. Maar het is zeker mogelijk door te kiezen voor specialistische veldwerkmethodieken. Zo vindt het onderzoek face-to-face en gedeeltelijk online plaats. Hierdoor vormen taal, cultuur en geslacht geen barrière voor deelname aan het onderzoek.

  • We voeren het onderzoek uit onder 1.000 Turkse-, Marokkaanse-, Surinaamse- en Caribische Nederlanders.
  • Je kunt als organisatie kiezen of je 4,6 of 9 vragen mee wilt laten lopen in dit onderzoek.
  • Het participatiebedrag is afhankelijk van het aantal vragen dat wordt meegenomen en de wijze van oplevering.
  • Meedoen kan al vanaf 6.000 euro (excl. btw).

Kostenvoordelige opzet

In dit onderzoek participeren verschillende opdrachtgevers tegelijk. Hierdoor kun je tegen een relatief laag investeringsbudget eigen vragen stellen aan een zeer grote representatieve steekproef biculturele Nederlanders.

Wat levert het jou op?

Door meer inzicht te krijgen in deze groepen kan jouw organisatie de diversiteit van achtergronden integreren in beleid en strategie. Zo sluit jouw organisatie beter aan bij de culturen en wensen van een brede groep Nederlanders. Het onderzoek biedt jouw organisatie handvatten om beleid, marketing- en communicatiestrategie rondom deze biculturele Nederlanders aan te scherpen.

Enkele voorbeelden van onderzoeksvragen van eerdere edities van dit onderzoek:

  • Wat is het marktaandeel van jouw organisatie en concurrenten onder biculturele Nederlanders?
  • Hoe aantrekkelijkheid zijn jouw producten of diensten onder biculturele Nederlanders?
  • Wat is de bekendheid en waardering van jouw merk en concurrenten?
  • In hoeverre sluit de merkpropositie aan bij de belevingswereld van biculturele Nederlanders?
  • Willen biculturele Nederlanders jouw product of dienst online afnemen, of juist persoonlijk (winkel, servicecentrum, etc.)?
  • Ervaren biculturele Nederlanders drempels bij het afnemen van jouw diensten?
  • In hoeverre herkennen biculturele Nederlanders zich voldoende in de communicatie van jouw organisatie?
  • Hoe aantrekkelijk vinden biculturele Nederlanders jouw organisatie als werkgever?

Meedoen? Schrijf je in!

Ben je geïnteresseerd in dit onderzoek? Download voor meer informatie het onderzoeksvoorstel via het downloadformulier op deze pagina.

De deadline om in te schrijven voor deelname aan deze editie is inmiddels verstreken. Mail vragen over deelnemen aan de volgende editie naar Lennart Blokker via .

*Nederlanders met een buiten-Europese herkomst woonachtig in Nederland

 


Vragen?
André Kamphuis

Email 
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 66


Gerelateerde artikelen

Zo komen Nederlandse millennials de kerstdagen door

Jeroen Senster
12 december 2018

Legaal online gokken op sportwedstrijden: verdwijnen daarmee alle gevaren?

Jeroen Senster
05 oktober 2021

Jongeren geven leidinggevend Nederland ruime voldoende

Jorn Lingsma
11 maart 2019

De invloed van corona op werkend Nederland

Ester Koot
27 oktober 2020
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency