Inzicht in het maatschappelijke imago van jouw organisatie: schrijf je in voor de Maatschappelijke Imago Monitor

De zorg voor mens, maatschappij en milieu is iets waar we allemaal verantwoordelijk voor zijn, vindt het Nederlandse publiek. Maar de een draagt daarvoor net iets meer verantwoordelijkheid dan de ander.

In 2019 vond 70% van Nederlandse bevolking dat bedrijven in grote mate een bijdrage moeten leveren aan onze maatschappij en ons milieu. Hier liggen zowel kansen als uitdagingen voor alle organisaties in het land.

Wil jij weten aan welke verwachtingen van de consument jouw bedrijf moet voldoen? Hoe het staat met je maatschappelijke imago? Of welke stappen je kunt zetten op het gebied van duurzaam ondernemen? Schrijf je dan nu in voor deelname aan de Maatschappelijke Imago Monitor (MIM).

 

Wat is de MIM?

Al tien jaar lang laat de MIM zien wat het belang is van de maatschappelijke rol van bedrijven onder het Nederlandse publiek. Deze jaarlijkse meting, uitgevoerd door Motivaction in opdracht van This Is Why, onderzoekt het maatschappelijke imago van bedrijven, maakt duidelijk welke impact maatschappelijke initiatieven hierop hebben en welke rol dit speelt bij de merkvoorkeur van de consument.

De Maatschappelijke Imago Monitor 2020 bevat:

  • Handelingsperspectief en vervolgstappen die bedrijven kunnen zetten rondom maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO)
  • Verwachtingen van de Nederlandse bevolking omtrent de maatschappelijke rol van bedrijven
  • Inzicht in het duurzame gedrag van de consument en hoe dit is veranderd door de jaren heen
  • Trends rondom maatschappelijke onderwerpen van de afgelopen elf jaar
  • Overzicht van de Sustainable Development Goals die de consument het meest belangrijk vindt

 

Waarom meedoen aan de MIM?

Door te participeren in de MIM kun je jouw bedrijf en de specifieke maatschappelijke activiteiten daarvan voorleggen aan de respondenten. De resultaten worden afgezet tegen de algemene trends en de benchmark van andere bedrijven. Hiermee kun je:

  • Inspelen op maatschappelijke trends die leven onder de Nederlandse bevolking.
  • Bepalen hoe belangrijk maatschappelijk gedrag is ten opzichte van aspecten als de prijs van je product of dienst
  • Op data gebaseerde stappen zetten op MVO-gebied door kennis van de huidige waardering van maatschappelijke initiatieven
  • Door middel van concrete tips aan de slag met de maatschappelijke betekenis van jouw bedrijf

 

Meld je nu aan

Je kunt al participeren in de Maatschappelijke Imago Monitor vanaf €3000,-. Hiervoor ontvang je:

  • Een presentatie van het algemene rapport, waarin de trends van de 11 metingen door de jaren heen zichtbaar worden
  • Maatschappelijke imago score van uw bedrijf of merk tegenover een benchmark van de 30 grootste bedrijven van Nederland.
  • Uitsplitsingen van de resultaten naar geslacht, opleiding, leeftijd en Mentality-milieu waar relevant.

Daarnaast zijn er aanvullende mogelijkheden zoals het meten van de merkvoorkeur, inzichtelijk maken van imagodrivers of analyse van een MVO case.

De 11e meting zal in februari 2020 plaatsvinden. Je kunt je nog inschrijven tot 10 januari 2020 door contact op te nemen met Rebecca van der Grient (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of Bas van Haastrecht van This Is Why (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Vul voor meer informatie het formulier in of neem contact op met Rebecca van der Grient.

Meer informatie? Neem contact op:

Facebook Twitter LinkedIn