Toegankelijkheid

Terugkijken: webinar Mediaprofielen

04 augustus 2021

Zoveel mensen, zoveel wensen: dat geldt tenminste voor het media-aanbod van Nederland. Niet iedereen luistert naar dezelfde zenders en niet iedereen kijkt evenveel tv, ons media-aanbod wordt steeds veelzijdiger en dat maakt ook de doelgroepen niet alleen complexer, maar ook interessanter.  
 
In de whitepaper over de Mediaprofielen beschrijven we het mediagedrag en de motivatie áchter deze mediakeuzes van acht verschillende doelgroepen. Hierdoor leer je of een doelgroep bijvoorbeeld urenlang op Facebook scrolt of ’s avonds aan de buis gekluisterd zit om The Voice of Holland te volgen. Zo weet je ook direct welke doelgroepen relevant kunnen zijn voor jouw organisatie en welke content voor welke groep aantrekkelijk is.  
 
Naast een whitepaper hebben we ook op 8 juli een webinar gegeven om deze groepen verder toe te lichten. Heb je hem gemist? Geen nood! 

Dit webinar kan je hier terugkijken

 
In dit webinar leer je alles over de verschillende mediadoelgroepen en hoe je deze effectief kan toepassen op je eigen doelgroepen, content en kanalen: 

  • Lex van Meurs en Kevin Hengstz (Motivaction) introduceren de Mediaprofielen en het Mediarapport 2021, ook krijg je concrete tips hoe jij deze Mediaprofielen concreet kan toepassen. 
  • Jessy Snikkers (RTL) laat je zien hoe de Mediaprofielen bij Videoland zijn toegepast en met welke content je verschillende groepen kunt trekken

  • Michiel Daalmans (New Story) neemt je mee in de strategische marketing op basis van waardengedreven Mediaprofielen

 Benieuwd naar ons volledige aanbod over de mediaprofielen? Klik dan hier

Kijk het webinar terug, of neem contact op met Kevin Hengstz of Lex van Meurs.


Vragen?

Gerelateerde artikelen
Onderzoek woonwensen senioren

Woonwensen van senioren, herkenbaar en divers

Pieter Paul Verheggen
31 januari 2018
Vrije tijd en cultuuronderzoek

Nederland ergert zich steeds vaker aan aso tijdens uitstapje

Daan Damen
30 juli 2018
Corona Impact Monitor

Schrijf je nu in voor deelname aan de Corona Impact Monitor

Gerard van der Werf
19 maart 2020

Onderzoek Motivaction wijst uit: Radio is springlevend en we luisteren het meest aandachtig naar BNR

Lex van Meurs
15 juni 2021
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved