Toegankelijkheid

Skip to main content

Prof. Michael Traugott licht overwinning Trump toe bij Motivaction

29 november 2016

Sinds 2015 kent Motivaction een Advisory Board met wetenschappers en entrepreneurs die het management inhoudelijk adviseren. Een van de adviseurs is Michael Traugott, hoogleraar Social Research en Communication Studies aan de universiteit van Michigan. Hij heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de presidentscampagnes van onder meer Obama/Romney en Trump/Clinton. Deze week heeft Michael Traugott de eerste analyses gepresenteerd aan Motivaction-medewerkers.

Trump heeft vooral in de laatste dagen voor de verkiezingen stemmen gewonnen bij ‘zwevende kiezers'. En daar hadden de polls geen vat op. Er is een nieuwe electorale werkelijkheid ontstaan omdat Trump met zijn boodschap en aanpak een groep heeft weten te bereiken die bij de eerdere verkiezingen niet van zich heeft laten horen. De voorspellingsmodellen die de 'pollsters' gebruiken baseren zich op historische (stem)gegevens en houden daarmee onvoldoende rekening met gevoelens van een groot deel van de Amerikaanse samenleving. Traugott bepleit het inzetten van sociale media analyses om ook deze geluiden in de peilingen een plek te geven. 

 

Gerelateerde artikelen

Managers willen hun feedback en coaching skills verbeteren

Jeroen Senster
05 juli 2019

Nederlanders zijn geen pretentieuze wijndrinkers

23 juli 2018

Nederland bezuinigt op boodschappen, voorkeur voor huismerken en goedkope basisproducten neemt toe

Els van der Velden
29 december 2022

Van ‘Dry January’ naar een alcoholvrij biertje in de zon

Loes Kleijngeld
08 april 2024
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency