Toegankelijkheid

Skip to main content

Webinar: Hoe je gedrag verandert met campagnes, interventies en beleid 

21 december 2023

Ben jij in jouw functie bezig om het gedrag van mensen bij te sturen of te veranderen? Maak je campagnes, ben je marketeer, wil je mensen voorlichten of juist nudgen of denk je mee over beleid? Op donderdag 29 februari delen wij concrete en effectieve methoden over hoe je verschillende doelgroepen in beweging krijgt. 

In onze gratis webinar ontdek je:

  • De belangrijkste sociaal psychologische en fysieke bepalers van gedrag
  • Hoe je aandacht kan hebben voor de onbewuste gedragsbepalers
  • Hoe je verschillende doelgroepen het best activeert (Mentality-match)
  • De meerwaarde van onderzoek in dit proces
  • Concrete insights uit eerdere gedragsonderzoeken

Waarom is kennis over gedragsverandering voor jou interessant? 

Mensen gedragen zich vaak steeds op dezelfde manier. Ze kiezen altijd hetzelfde merk pindakaas, kijken automatisch naar hun mobiel als ze een appje horen binnenkomen, of willen het liefst zo dicht mogelijk bij hun bestemming parkeren. Als organisatie, bedrijf of overheid wil je dit veranderen: stap over op mijn merk! Kijk niet op je mobiel tijdens het autorijden of zet je fiets of auto iets verderop in de ondergrondse parkeergarage. Dan ben je bezig met gedragsverandering! 

En dit blijkt lastig, want mensen laten zich niet makkelijk sturen. Je moet de juiste methode kiezen, mensen dáár raken waar ze gevoelig voor zijn en ze soms onbewust verleiden tot nieuw gedrag. Kennis over hoe je dit het beste kan doen, is dan noodzakelijk. 

De webinar 

In onze webinar vertellen we je waar je rekening mee moet houden als je gedrag effectief wil veranderen. Naast bestaande kennis over gedragsbepalers zijn nieuwe inzichten bij Motivaction gericht op doelgroep-specifieke methoden. Wat slaat aan bij wie? Wij weten welke interventies bij welke doelgroepen passen. Daarmee krijg je nog beter zicht op effectieve interventies voor jouw doelgroep en ontwikkel je interventies of campagnes die écht aanslaan. 

Leren van anderen 

In de webinar delen we inzichten uit eerdere onderzoeken. Wat is bepalend bij de keuze voor biologisch in de supermarkt? Wat hebben wij Statiegeld Nederland geadviseerdEn wat kan je doen om mensen te laten stoppen met het kopen van (te) veel kleding? Raak geïnspireerd! 

Donderdag 29 februari delen wij deze schrik(kel)barende inzichten in onze gratis lunchwebinar. We zien je daar graag van 12:00 tot 13:00 uur.


Praktische informatie
:

Het is niet meer mogelijk om je voor dit event aan te melden. Houd onze website in de gaten voor een volgend event. 


Vragen?
Lieke Bos

Email
Functie Researcher
Telefoon +31 (0)20 58 98 274


Gerelateerde artikelen

Grootgrutters laten kansen liggen bij biculturele Nederlanders

Ruurd Hielkema
07 oktober 2019

Zij zijn volgens werkgevers ‘te oud’ voor een nieuwe baan

Ester Koot
02 april 2021

35% van de thuiswerkende medewerkers vindt dat de samenwerking achteruit holt

Ester Koot
08 april 2020

In gesprek met... Ester Koot

Ester Koot
18 december 2020
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency