Inzicht in het maatschappelijke imago van jouw organisatie: schrijf je in voor de Maatschappelijke Impact Monitor

28.04.2022 - De zorg voor mens, maatschappij en milieu is iets waar we allemaal verantwoordelijk voor zijn, vindt het Nederlandse publiek. Maar de een draagt daarvoor net iets meer verantwoordelijkheid dan de ander.

70 procent van de Nederlandse bevolking vindt dat organisaties in grote mate een bijdrage moeten leveren aan onze maatschappij en ons milieu. Hier liggen zowel kansen als uitdagingen voor alle organisaties in het land.

Wil jij weten aan welke verwachtingen van de consument jouw bedrijf moet voldoen? Hoe het staat met je maatschappelijke imago? Of welke stappen je kunt zetten op het gebied van duurzaam ondernemen? Schrijf je dan nu in voor deelname aan de Maatschappelijke Impact Monitor (MIM).

 

Wat is de MIM?

Sinds 2009 laat de MIM zien wat het belang is van de maatschappelijke rol van bedrijven onder het Nederlandse publiek. Deze jaarlijkse meting, die Motivaction uitvoert in samenwerking met Het PR bureau (HPB), onderzoekt het maatschappelijke imago van bedrijven, maakt duidelijk welke impact maatschappelijke initiatieven hierop hebben en welke rol dit speelt bij de merkvoorkeur van de consument.

 

Waarom meedoen aan de MIM?

Door te participeren in de MIM kun jij jouw bedrijf en de specifieke maatschappelijke activiteiten daarvan voorleggen aan de respondenten. De resultaten zetten wij af tegen de algemene trends en benchmark van andere bedrijven. Hiermee kun je:

  • Inspelen op maatschappelijke trends die leven onder de Nederlandse bevolking.
  • Bepalen hoe belangrijk maatschappelijk gedrag is ten opzichte van aspecten als de prijs van je product of dienst
  • Op data gebaseerde stappen zetten op MVO-gebied door kennis van de huidige waardering van maatschappelijke initiatieven
  • Door middel van concrete tips aan de slag met de maatschappelijke betekenis van jouw bedrijf

 

Meld je nu aan

Vul voor meer informatie het formulier hiernaast in of neem contact op met Gerard van der Werf

 

 

Meer informatie? Neem contact op:


Voornaam *
Achternaam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Bericht

Facebook Twitter LinkedIn