Online marktonderzoek

Online marktonderzoek is niet meer weg te denken uit de onderzoeksbranche. De digitalisering maakt het mogelijk dat data opgehaald worden via diverse online kanalen.Via deze kanalen is het mogelijk om in korte tijd veel informatie te verzamelen. Motivaction heeft de middelen in huis om online zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek te verrichten zoals online panels en communities.

 

Waarom online marktonderzoek?

Door de technologische ontwikkelingen kunnen bijna alle onderzoeksmethoden ook online worden toegepast. Met online kwalitatief en kwantitatief onderzoek is het bijvoorbeeld mogelijk consumenten in hun eigen omgeving te observeren, zonder dat zij zich geremd voelen door de aanwezigheid van een onderzoeker. Dit levert o.a.:

  • Diepgaand inzicht in gedrag, motivaties en behoeftes van jouw doelgroep op
  • Praktisch inzetbare adviezen.
  • Betrouwbare en valide data die representatief zijn voor specifieke doelgroepen.
  • Onderzoeksresultaten verrijkt met Mentality-profiel, sociodemografische info en eerdere onderzoeksresultaten.

 

Een voordeel is dat:

  • Ons online klantenpanel continu inzetbaar is.

 

Lees voor meer informatie de blog van onze online marktonderzoekers.

 

Hoe werkt het?

  • Online kwalitatief marktonderzoek: In een afgesloten online omgeving brengen wij onder begeleiding van een moderator een groep mensen samen om te brainstormen, producten te testen of om de discussie met elkaar aan te gaan. Door burgers of consumenten een langere periode (van een week tot een jaar) te volgen, ontstaat een directer inzicht in wat zij echt denken en doen én waarom.
  • Online kwantitatief marktonderzoek: Het panel is opgericht in 2002 en bestaat uit ruim 65.000 panelleden (peildatum: april 2016). De actieve panelleden worden per e-mail en Facebook door ons benaderd voor onderzoek. We zetten het panel in voor representatief onderzoek onder de Nederlandse bevolking van 15 t/m 70 jaar. Daarnaast trekken we steekproeven uit het panel voor onderzoek onder een breed scala aan specifieke doelgroepen, zoals etnische en zakelijke. Van onze panelleden zijn veel profielgegevens bekend.

 

Online panel StemPunt

Benieuwd hoe ons online panel eruitziet? Download het StemPunt Panelboek door op onderstaande afbeelding te klikken. Uiteraard is het mogelijk om een panel op te zetten met jouw eigen klanten. Zij zijn immers jouw beste adviseur. 

 

Stempunt panelboek online marktonderzoek

 

Research communities

Onze onderzoekers zijn ervaren met het opstellen van communities, te managen en de deelnemers te betrekken. Bekijk de klantcase over de Energiecommunity voor Stedin

 

Wat doen wij op het gebied van online marktonderzoek: 

  • Big data: combineren van meerdere datasets voor diepgaande insights/. 
  • Customer Journey Mapping: brengt de bewuste en onbewuste moments of truth in kaart zodat je de klantbeleving beter begrijpt.
  • E-Safari: de tool voor online kwalitatief marktonderzoek.
  • Facebook-onderzoek: de XS Facebook-tool van Motivaction benadert jouw fans gericht voor onderzoek.
  • Klantenpanel: jouw eigen klanten kunnen je goede insights geven. 
  • TelecomMonitor: verkrijgt betrouwbare inzichten in het telecomgedrag van de Nederlandse bevolking. 
  • XS5-onderzoekssoftware: dé tool om zelf online onderzoek uit te voeren.

 

Facebook Twitter LinkedIn