Online marktonderzoek

Online marktonderzoek is niet meer weg te denken uit de onderzoeksbranche. De digitalisering maakt het mogelijk dat data opgehaald worden via diverse online kanalen. Steeds vaker wordt er gekozen voor online marktonderzoek. Via deze onderzoeksmethode is het mogelijk om in korte tijd veel informatie te verzamelen. Motivaction heeft de middelen in huis om online zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek te verrichten.

 

Waarom online marktonderzoek?

Door de technologische ontwikkelingen kunnen bijna alle onderzoeksmethoden ook online worden toegepast. Met online kwalitatief en kwantitatief onderzoek is het bijvoorbeeld mogelijk consumenten in hun eigen omgeving te observeren, zonder dat zij zich geremd voelen door de aanwezigheid van een onderzoeker. 

 

Lees voor meer informatie de blog van onze online marktonderzoekers.

 

Hoe werkt het in de praktijk?

  • Online kwalitatief marktonderzoek: In een afgesloten online omgeving brengen wij onder begeleiding van een moderator een groep mensen samen om te brainstormen, producten te testen of om de discussie met elkaar aan te gaan. Door burgers of consumenten een langere periode (van een week tot een jaar) te volgen, ontstaat een directer inzicht in wat zij echt denken en doen én waarom.
  • Online kwantitatief marktonderzoek: Het panel is opgericht in 2002 en bestaat uit ruim 65.000 panelleden (peildatum: april 2016). De actieve panelleden worden per e-mail en Facebook door ons benaderd voor onderzoek. We zetten het panel in voor representatief onderzoek onder de Nederlandse bevolking van 15 t/m 70 jaar. Daarnaast trekken we steekproeven uit het panel voor onderzoek onder een breed scala aan specifieke doelgroepen, zoals etnische en zakelijke. Van onze panelleden zijn veel profielgegevens bekend.

 

Online panel

Benieuwd hoe ons online panel eruitziet? Download het StemPunt Panelboek door op onderstaande afbeelding te klikken.

 

Stempunt panelboek online marktonderzoek

 

Wat levert online marktonderzoek op?

  • Diepgaand inzicht in gedrag, motivaties en behoeftes van jouw doelgroep.
  • Praktisch inzetbare adviezen.
  • Online klantenpanel is continu inzetbaar.
  • Betrouwbare en valide data die representatief zijn voor specifieke doelgroepen.
  • Onderzoeksresultaten verrijkt met Mentality-profiel, sociodemografische info en eerdere onderzoeksresultaten.

 

Wat doen wij op het gebied van online marktonderzoek: 

  • Big data: het startpunt om data based insights te genereren.
  • Customer Journey: brengt de bewuste en onbewuste moments of truth in kaart zodat je de klantbeleving beter begrijpt.
  • E-Safari: online kwalitatief marktonderzoek.
  • Facebook-onderzoek: de XS Facebook-tool van Motivaction benadert jouw fans gericht voor onderzoek.
  • Klantenpanel: maakt het mogelijk om zelf onderzoek uit te voeren onder jouw eigen klanten.
  • Look-a-likes: krijg diepgaand inzicht in jouw Facebook-audience en optimaliseer zo jouw Facebook-marketing.
  • Motivaction Communities: is een onderzoeksplatform waardoor naast kennis ook expertises van deelnemers zichtbaar worden.
  • StemPunt: jouw doelgroep altijd online beschikbaar voor al jouw vragen.
  • TelecomMonitor: verkrijgt betrouwbare inzichten in het telecomgedrag van de Nederlandse bevolking. 
  • XS5-onderzoekssoftware: dé tool om zelfstandig online onderzoek uit te voeren.

 

 

 

Facebook Twitter LinkedIn