Online marktonderzoek

Je hebt een idee voor een campagne en moet aan de slag met de ontwikkeling, maar je wilt eerst weten of de boodschap wel aan zal slaan. Misschien ben je wel toe aan een nieuwe huisstijl en heb je inzicht nodig in het huidige imago van de organisatie. Of ga je binnenkort met een nieuw product de markt op en vraag je je af welke verpakking het best werkt?

Welk vraagstuk er ook ligt, online marktonderzoek kan je snel antwoord bieden. Met een onderzoek op maat is het mogelijk om in korte tijd veel informatie te verzamelen en hier praktisch inzetbare adviezen van te maken. Zo kun jij op basis van betrouwbare data verder met je project.

 

Snel en interactief antwoord

Door de digitalisering van marktonderzoek is het mogelijk om data op te halen via diverse online kanalen. Zo kun je snel informatie verzamelen, direct in gesprek gaan met de gebruiker of je observeert een consument in zijn of haar eigen omgeving. Met online marktonderzoek kun je bijvoorbeeld achterhalen:

  • Hoe consumenten door een supermarkt lopen als ze boodschappen doen
  • Wat mensen vinden van jouw organisatie, product of online uiting
  • Op welke manier mensen gebruikmaken van een website of app en wat de struikelblokken zijn
  • Hoe burgers denken over onderwerpen als duurzaamheid, voeding, vrije tijd en meer


Hoe werkt het?

Bij Motivaction voeren we zowel kwalitatief als kwantitatief online onderzoek uit.

  • Online kwalitatief marktonderzoek: in een afgesloten online omgeving brengen we onder begeleiding van een moderator mensen samen om te brainstormen, te discussiëren of producten te testen. We kunnen mensen tot een jaar lang volgen waardoor diepgaand inzicht ontstaat in wat zij denken en doen, en waarom.
  • Online kwantitatief marktonderzoek: ons panel bestaat uit meer ruim 68.000 leden en kan per e-mail of Facebook benaderd worden, waardoor een onderzoek snel van start kan. Ons panel is continu inzetbaar en omvat veel profielgegevens om uitgebreide kennis te genereren of juist specifieke doelgroepen te bereiken.

 

Onze tools voor online marktonderzoek

Om er zeker van te zijn dat je met online onderzoek het antwoord vindt op je vraag, kun je bij Motivaction kiezen uit verschillende onderzoeksmethoden.

  • Big data: laat je eigen database aanvullen met zachte waarden als drijfveren, motieven en sociale interesses zodat je er meer uit haalt en de doelgroep echt leert kennen
  • Conjunctanalyse: meet hoe afnemers van een product of dienst de verschillende componenten daarvan waarderen
  • Customer journey mapping: breng de knelpunten van de klantreis in kaart en optimaliseer zo de ervaring van de consument
  • e-Safari: kruip gedurende 1 à 2 weken in de huis van de consument en ontdek precies hoe deze met een product of dienst omgaat
  • Klantenpanel: ga de dialoog aan met klanten en laat hen meedenken over de ontwikkeling en optimalisatie van je product- en dienstaanbod
  • M-Talk Community: in een periode van twee weken tot een jaar komen respondenten samen in een gesloten online omgeving, waar zij met elkaar in gesprek kunnen
  • Tekstanalyse: een analyse van tekstdata die waardevolle (marketing) insights oplevert 
  • TelecomMonitor: speel direct en adequaat in op de snel veranderende telecommarkt met de laatste kennis van trends en ontwikkelingen

 

Onderzoek en resultaten op maat

Door onze diverse onderzoeksmethoden en ervaren onderzoekers krijg je bij Motivaction onderzoek op maat. We kijken samen met jou naar de beste aanpak en zijn flexibel, zodat het onderzoek snel van start kan.

Online marktonderzoek maakt het mogelijk om tijdens het onderzoek vragen te stellen aan deelnemers, met de community in gesprek te gaan voor meer diepgang en om elke dag nieuwe inzichten te achterhalen. Dat betekent veel informatie om te verwerken. Daarom leveren we niet alleen de resultaten van het onderzoek op in een bondige en visueel aantrekkelijke rapportage, maar zetten we de uitkomsten ook om naar duidelijke adviezen en vervolgstappen.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van online marktonderzoek? Neem contact op via het formulier.

 

Meer informatie? Neem contact op:

Facebook Twitter LinkedIn