Het belang van succesvolle free publicity wordt steeds groter. De hedendaagse consument (en zeker de millennial) kijkt kritisch naar reclame-uitingen en laat zich niet makkelijk overtuigen. Onbetaalde en onafhankelijke media-aandacht in de vorm van een nieuwsbericht op tv, radio of online biedt dan uitkomst. In het bijzonder als daar gedegen onderzoeksresultaten aan ten grondslag liggen. Uitkomsten van onderzoek vormen een mooie basis voor PR voor jouw boodschap, merk, dienst of productlancering.
Hoe gaan we te werk?
Door onze jarenlange ervaring met PR-onderzoek weten wij als geen ander op basis van onderzoeksresultaten merken en hun producten en diensten onder de aandacht te brengen. Onze ervaring leert dat bij goed PR-onderzoek drie zaken een rol spelen:
1. Er is sprake van een novum: een nieuw feit dat daarvoor niet of onvoldoende bekend was.
2. Er is een relevantie voor de lezer; bijvoorbeeld omdat het in zijn of haar omgeving speelt of een onderwerp betreft dat de aandacht heeft.
3. Er is sprake van een gezaghebbend figuur als (mede)afzender (bijvoorbeeld een expert of wetenschapper).
Geloofwaardige en perswaardige resultaten vinden is daarbij maatwerk waarbij we altijd een balans vinden tussen gedegen onderzoek met zorgvuldig geformuleerde vragen en stellingen en prikkelende persberichtgeving die de aandacht van journalisten trekt. Daarbij is het zaak om persberichten gericht onder de aandacht te brengen van specifieke journalisten en niet generiek naar redacties te sturen.
Wij helpen je graag met jouw campagne of die van je opdrachtgever. Wij bieden voor elk budget een passende onderzoeksoplossing en leveren al binnen enkele dagen resultaat.
Wat heeft Motivaction te bieden op het gebied van PR-onderzoek?
- Wij helpen bij het selecteren en vinden van de juiste, revelante doelgroep
- We verzorgen het veldwerk onder een betrouwbare steekproef respondenten
- Wij weten welke vragen te formuleren die kunnen leiden tot aandacht van de pers
- We helpen bij het schrijven van persberichten en persrapportages
- Wij zetten ons eigen medianetwerk in en vinden en selecteren de juiste persrelaties
- We onderhouden desgevraagd het contact met journalisten en andere belanghebbenden
Waarom PR-onderzoek bij Motivaction?
- Als gerenommeerd bureau onderstrepen wij de onafhankelijkheid van jouw onderzoek
- Motivaction kent de belangrijkste do’s en don’ts voor het behalen van publiciteit
- Wij bieden je snel de gewenste inzichten zonder in te boeten op kwaliteit
- Wij creëren nieuwswaarde en daarmee een podium voor jouw boodschap
Voorbeelden van publicaties:
- 'Meerderheid ondernemers ziet vitaliteitsbeleid niet' o.a. overnomen door NU.nl en FlexNieuws
- 'Onbeperkt roamen in EU levert stress op tijdens vakantie' o.a. overgenomen door Customer Talk, Telecompaper en Emerce
- 'Te weinig diversiteit in talkshowgasten' o.a. overgenomen door NU.nl, De Telegraaf en Adformatie