Toegankelijkheid

Cases

Wij zetten onze onderzoekexpertises in om groei en impact te realiseren bij onze klanten. Ontdek wat wij voor hen hebben betekend en welke onderzoeksmethoden wij daarvoor gebruiken.

Cases

Wij zetten onze onderzoekexpertises in om groei en impact te realiseren bij onze klanten. Ontdek wat wij voor hen hebben betekend en welke onderzoeksmethoden wij daarvoor gebruiken.
Ontdek wat wij voor
onze klanten betekenen
Tips Ster voor meer aandacht met radio- en tv-commercials
Verbetertips voor radio- en televisiecampagne
Uitgebreid rapport met alle onderzoeksresultaten
Coop maakt het verschil… door persona’s
Workshops
Vijf nieuwe persona's
Gedragsbeïnvloeding voor gezonde voedingskeuzes
Inzicht in beslissingen gezonde voeding
Nieuw logo voor gezonde voedingskeuzes
Belastingdienst
De employee journey van de Belastingdienst
Visuele employee journey
Concreet advies over het traject
In 3 dagen diepgaand inzicht in de doelgroep van Vemedia
Inzicht in eigen merkbeeld en van concurrenten
Inzicht in de beleving van tv-campagnescripts
Den Haag
Duurzame mobiliteit voor Gemeente Den Haag
Persona's voor mobiliteitsstijlen
Concrete adviezen per mobiliteitsstijl

Kosmopolieten (13%)

Kritische wereldburgers die postmoderne waarden als ontplooien en beleven integreren met moderne waarden als succes, materialisme en genieten

Nieuwe conservatieven (8%)

De liberaal-conservatieve maatschappelijke bovenlaag die technologische ontwikkeling omarmt, maar terughoudend staat tegenover sociale en culturele vernieuwing.

Traditionele burgerij (13%)

Ons doelgroeponderzoek gaat een stap verder dan sociodemografische informatie en inzicht in gedrag. Motivaction weet wat mensen drijft.

Moderne burgerij (22%)

De maatschappijkritische idealisten die zichzelf willen ontplooien, stelling nemen tegen sociaal onrecht en opkomen voor het milieu.

Gemaksgeoriënteerden (10%)

De impulsieve consument die in de eerste plaats streeft naar een onbezorgd, plezierig en comfortabel leven.

Opwaarts mobielen (10%)

De carrièregerichte individualisten met een uitgesproken fascinatie voor sociale status, nieuwe technologie, risico en spanning.

Postmaterialisten (9%)

De maatschappijkritische idealisten die zichzelf willen ontplooien, stelling nemen tegen sociaal onrecht en opkomen voor het milieu.

Postmoderne hedonisten (10%)

De pioniers van de beleveniscultuur, waarin experiment en het breken met morele en sociale conventies doelen op zichzelf zijn geworden.
Jouw boodschap is waardevol. Vergeet oppervlakkige doelgroep segmentatie.
Hoe kan jouw organisatie de marketing- en communicatiestrategie zo nauwkeurig mogelijk aansluiten op de leefwereld van jouw specifieke doelgroep? Om die wereld te achterhalen heeft Motivaction zijn unieke waarden- en leefstijlonderzoek Mentality ™ ontwikkeld.
Actualiteiten

Brede acceptatie non-binaire mensen, genderneutrale opvoeding minder gesteund

André Kamphuis
23 maart 2023

Nederlanders worstelen met smartphoneverslaving

Kevin Hengstz
23 maart 2023

Gebruik voedingssupplementen na corona stabiel, méér geloof in de werking ervan

Ruurd Hielkema
21 maart 2023
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved