GKE NV: Insightsonderzoek peren en concepttest

Achtergrond

GKE NV is bekend van haar Kanzi®- en Greenstar®-merkappels. Na het succes van de appel wil GKE NV nu uitbreiden naar andere fruitsoorten. Hiervoor wil GKE NV een nieuwe peer introduceren.

 

Uitdaging

GKE NV wil meer inzicht in de attituden en gedragingen rondom de aankoop en het consumeren van peren in verschillende landen. Daarnaast wil GKE de nieuwe peer aan de consument voorleggen. Op deze manier is GKE in staat de nieuwe peer optimaal te positioneren en de marketingcommunicatiestrategie hierop aan te passen.
 

Onze aanpak

  • Motivaction heeft in vijf verschillende Europese landen onderzoek uitgevoerd naar attituden en gedragingen rondom peren. 

-Door middel van kwalitatief onderzoek, in de vorm van groepsdiscussies, hebben wij in kaart gebracht wat de barrières en de triggers zijn voor het kopen en eten van peren.

  • Daarnaast is de nieuwe peer geëvalueerd in termen van uiterlijk, smaak, textuur en stevigheid.

Resultaat

  • GKE NV heeft nu een beter beeld van insights rondom de aankoop en het consumeren van peren in verschillende Europese landen.
  • GKE NV weet nu in hoeverre de nieuwe peer potentie heeft bij verschillende doelgroepen (triggers en barrières), op welke manier de peer in de markt moet worden gezet en wat belangrijke aspecten zijn als het gaat om uiterlijk, smaak, textuur en stevigheid.
  • Deze kennis over peren én specifiek de nieuwe peer bieden  aanknopingspunten voor verder beleid en communicatierichtingen.
  • Het nieuwe merk peer wordt in 2015 in de markt geïntroduceerd.

 

Urs Luder CEO at GKE NV: “Important for us was to get a homogeneous and consistant research accross the countries, allowing us to draw the correct conclusions from cultural differences. The approach and the way of working of Motivaction allowed us to get very consistent focus group meetings and more so allowed flexibility for finetunings to our information needs during the execution of the market research. It was a very pleasant and constructive cooperation in an informal work sphere.” 

 
 

Facebook Twitter LinkedIn