Herkenbaarheidsonderzoek Thuiswinkel Waarborg

Achtergrond

Thuiswinkel.org is hét inspirerende digital commerce-netwerk dat (web)winkels die producten en/of diensten verkopen, ondernemers en hun medewerkers helpt succesvoller te zijn. Ze biedt relevante en praktische oplossingen met de keurmerken Thuiswinkel Waarborg & Thuiswinkel Zakelijk, Thuiswinkel Reviews, juridische tools, belangenbehartiging, (markt)onderzoek en educatieplatform Thuiswinkel e-Academy.

 

Uitdaging

In opdracht van Thuiswinkel heeft Motivaction een onderzoek uitgevoerd naar de bekendheid van het Thuiswinkel Waarborg-logo onder online shoppers. Het doel was om de waarde van het keurmerk aan te tonen onder huidige en potentiële klanten van Thuiswinkel.org.

 

Aanpak

Er is een online onderzoek uitgevoerd onder n=1.015 personen van 15 jaar en ouder die online shoppen. Deze robuuste steekproef leent zich prima voor nadere analyses naar meer specifieke doelgroepen. De bruto bereikte basissteekproef werd gewogen op basis van de reële verhoudingen binnen de Nederlandse 15-plus-populatie. Naast het testen van de bekendheid en het belang van een keurmerk in het algemeen en Thuiswinkel Waarborg in het bijzonder, is het Thuiswinkel Waarborg-logo vergeleken met andere keurmerken.

 

Resultaat

Thuiswinkel Waarborg kan aan de hand van data de relevantie van het eigen keurmerk aantonen. Uit de resultaten bleek dat het Thuiswinkel Waarborg keurmerk zeer herkenbaar is voor consumenten, en dat de aanwezigheid van het keurmerk webwinkels betrouwbaarder maakt.

Wil je meer informatie over deze case? Neem dan contact op met Ruurd Hielkema.

Facebook Twitter LinkedIn