NOC*NSF wil meer mensen aan het sporten brengen. Daarvoor heeft de organisatie meer inzicht nodig in de sportbeleving van de Nederlander.
Uitdaging
Wat we weten: hoe je in het leven staat bepaalt mede of je sport, hoe vaak je sport en welke sport je beoefent.
Wat we niet weten: hoe de waardepatronen van de Nederlander precies doorwerken in zijn of haar sportgedrag.
Aanpak
Motivaction legt met het Mentality-model de link tussen sportgedrag en waarden.
Zo wordt duidelijk wat de verschillen in sportbeleving tussen de verschillende groepen zijn.
En hoe deze door NOC*NSF en de sportbonden beter kunnen worden bereikt.
Resultaat
Van elke sport weten we nu per Mentality-milieu in hoeverre deze beoefend wordt.
Op basis van de uitkomsten zijn aanbevelingen gedaan over de wijze waarop meer mensen kunnen worden aangezet om te gaan sporten. En hoe sportclubs en -verenigingen nieuwe doelgroepen aan zich kunnen binden.
Meer weten? Neem direct contact op met onze onderzoekers: